Nastavení antispamu

Nyní jste: Úvodní strana » Nápověda » Nastavení antispamu

Nápověda eHosting

Pro správné nastavení antispamu je nutné vědět, zda pro stahování pošty budete používat protokol POP3 nebo IMAP a jaký je mezi nimi rozdíl.

IMAP

Protokol IMAP (v současné verzi IMAP4) je novější a pokročilejší protokol pro správu pošty. Především umí pracovat se složkami na serveru. Například přesouvání e-mailové zprávy mezi složkami se děje přímo na serveru. Umí rovněž mezi zprávami na serveru vyhledávat. Jedině pomocí IMAP lze antispam učit. Rovněž webmail používá IMAP.

POP3

Protokol POP3 je jednodušší z obou zmíněných. Umožňuje v podstatě jen e-maily stahovat do klienta a ze serveru je mazat. POP3 nezná koncept složek. Organizace e-mailů se děje vždy až po stažení na klientovi. Pokud u e-mailové schránky existuje více složek pro IMAP, protokol POP3 vidí pouze obsah složky Doručená pošta. Jiné složky stahovat nedokáže, protože o nich neví.

Sieve

Sieve filtry - webmail Sieve je jazyk, který umožňuje filtrovat zprávy přímo na serveru. Používá se spolu s IMAP protokolem. Pomocí Sieve je možné vytvořit pravidla, která příchozí e-maily řadí do složek (například podle adresy odesílatele nebo podle předmětu), označují e-maily za přečtené, můžou odeslat odpověď v nepřítomnosti a mnoho dalšího. Narozdíl od protokolu POP3, kde se filtrování muselo nastavit stejně na všech klientech, kteří e-mail stahovali, při použití IMAP+Sieve se filtrování nastaví pouze jednou na serveru a všichni e-mailoví klienti (např. počítač, telefon a webmail) vidí zprávy a složky na serveru identicky.

Fungování antispamu

Antispam na serveru vyhodnocuje pravděpodobnost, zda doručovaná zpráva je spam. Zpráva může být rovnou zahozena, pokud se jedná s velkou pravděpodobností o spam (odesílatel porušuje více pravidel), nebo může být zpráva označena jako spam a dále zpracována, pokud vypadá jako spam (je podezřelá), ale nelze to určit s jistotou. Antispam může takové zprávy buďto:

  • doručit do složky Spam (Nevyžádaná pošta) a označit jako přečtené, nebo
  • ponechat ve složce Příchozí pošta a její předmět označit slovem ***SPAM***.

Jakou možnost zvolíte bude záviset na tom, zda pro stahování pošty používáte protokol POP3 nebo IMAP:

V případě, že používáte protokol IMAP, zvolte možnost Přesunout do složky Spam a označit jako přečtené. Podezřelé e-maily tak nebudou zahlcovat Vaší doručenou poštu, ale stále máte možnost složku Spam jednou za čas projít a podívat se, zda v ní nějaký e-mail neskončil omylem. Více o Učení antispamu.

V případě, že používáte protokol POP3, zvolte možnost Označit předmět ***SPAM*** a nechat v doručené poště. Jinak by se mohlo stát, že některý omylem vyhodnocený e-mail jako spam by nikdy POP3 protokol nestáhl, protože složku Spam nezná. V případě POP3 si můžete na klientovi vytvořit filtrovací pravidlo, které zprávu s předmětem obsahujícím ***SPAM*** přesune rovnou do Nevyžádané pošty. To se však děje jen na e-mailovém klientovi, na rozdíl od použití Sieve, který toto dělá na serveru.

Kde nastavit antispam

Zvolené nastavení antispamu můžete provést u domény (výchozí nastavení) nebo jednotlivě pro konkrétní schránku:

Související

Zákaznická podpora

PO—PÁ 9-18 hod.

E-mail:
Tel.: +420 775 556 651

Než zavoláte, podívejte se prosím, jestli na Váš dotaz nenaleznete odpověď v naší nápovědě.

Registrace domény www.  

©2020 Software Praha s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
webhosting | registrace domény | akce | mapa stránek

Veškeré ceny jsou uvedeny v Kč bez DPH 21%.