Učení antispamu

Nyní jste: Úvodní strana » Nápověda » Učení antispamu

Nápověda eHosting

Antispamový software může být z počátku nepřesný a proto je dobré vědět, jak ho postupně učit, co je a co není spam. Pro učení je nutné používat protokol IMAP (nebo používat Webmail). Protokolem POP3 nelze serveru zpětně předat informaci, co bylo a co nebylo spam. Proces učení nějakou dobu trvá, čím více zpráv je takto naučeno, tím lepší budou budoucí výsledky.

Jak naučit antispam, že zpráva je spam

Pokud antispam nerozpozná zprávu jako spam, dojde normálně k jejímu uložení do složky Příchozí pošta místo do složky Spam. Pro naučení zprávy jako spam, stačí tuto zprávu přesunout do složky Spam. Ve Webmailu je ještě navíc tlačítko Spam, které dělá totéž. Pokud zprávu smažete, k učení nedojde a server se nedozví, že e-mail byl spam. Učení antispamu - webmail

Jak naučit antispam, že zpráva není spam

Pokud antispam omylem označí dobrou zprávu za spam, uloží jí do složky Spam. Pro naučení, že zpráv je v pořádku, stačí tuto zprávu přesunout do složky Příchozí pošta (nebo do jiné složky kromě Koš). Ve Webmailu je ještě navíc tlačítko Vyžádaná pošta, které dělá totéž.
Učení antispamu - webmail

Tip: propojení s Thunderbirdem

E-mailový klient Thunderbird má v sobě zabudovaný Bayesovský filtr pro detekci spamu. Jeho princip je podobný s fungováním antispamu na serveru. Zprávy, vyhodnocené jak spam, přesouvá do složky Nevyžádaná a označuje je symbolem plamínku. Pokud již nějakou dobu Thunderbird používáte, nejspíš máte jeho filtr natrénovaný. Thunderbird tak může nevědomky spolupracovat při učení antispamu na serveru. Jediné, co je k tomu potřeba udělat, je v Thunderbirdu, při přidávání účtu, zvolit typ účtu IMAP.

Příchozí pošta, která je spam, ale server ji nedetekoval jako spam, může být do složky Nevyžádaná uložena Thunderbirdem a jeho filtrem, čímž se automaticky na serveru zpráva naučí jako spam.

Obráceně, pokud je zpráva detekovaná jako spam pouze serverem, je přesunuta do složky Nevyžádaná už na serveru, a ve výpisu zpráv u ní není zobrazen plamínek. Stačí kliknout na symbol plamínku, čímž se spustí učení zprávy jako spam i pro filtr Thunderbirdu: Učení antispamu - thunderbird

Pokud se objeví nevyžádaná zpráva v Doručené poště (a bez symbolu plamínku), znamená to, že nebyla vyhodnocena jako spam ani serverem a ani Thunderbirdem. V tomto případě stačí jen kliknout na ikonu plamínku a dojde k přesunutí zprávy do složky Nevyžádaná a současnému učení jak v rámci Thunderbirdu, tak i na serveru.



Související

Zákaznická podpora

PO—PÁ 9-18 hod.

E-mail:
Tel.: +420 775 556 651

Než zavoláte, podívejte se prosím, jestli na Váš dotaz nenaleznete odpověď v naší nápovědě.

Registrace domény

©2024 Software Praha s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
webhosting | registrace domény | akce | mapa stránek

VISA VISA electron Mastercard Mastercard Maestro

Pokud není uvedeno jinak, ceny jsou v Kč bez DPH 21%.